BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 29, 2010

..Bismillahirrahmanirrahim..

salam ukhwah kpd sahabat2 cik dainey yg kebetulan singgah di blog ni..
terima kasih sbb sudi singgah..

sebenarnye, cik dainey nk kongsi sesuatu ngn sahabat2 yg kebetulan singgah di ruangan cik dainey..

Allahuakbar.. Subahanallah.. malu utk nyatakan tp itulah kenyataan..
seumur hidup dainey, dainey x pernah fikirkan akan maksud2 ayat suci al-Quran.. tp alhamdulillah, terdetik di hati dainey utk tahu cerita2 di sebalik ayat2 suci al-Quran.. kalo nak kata pandai mengaji tu dainey xde la pandai sgt tp boleh la.. alhamdulillah dah khatam..

sebelum start praktikal hr tu, guru mengaji dainey ajak dainey mengaji di surau dan dainey pegi.. alhamdulillah dainey masih boleh mengaji.. tapi sahabat2, dainey sedih bila dainey x igt hukum2 bacaan... seingat dainey hukum2 ( 5 hukum) tu dainey belajar ms kelas fardhu ain tu pon ms darjah 4-6.. tp hari tu bila guru mengaji dainey ty mad ape dan apa hukum bacaan nye, dainey tergagap2 untuk jawab.. terasa mcm dainey belum layak untuk khatam al-Quran.. Ya Allah.....

hari ni, terdetik di hati dainey untuk tahu apa maksud2 ayat2 yg selama ni dainey baca.. Alhamdulillah..Allah temukan dainey dgn satu web ni dan web ni ade maksud semua ayat2 al-Quran.. dan disamping kita baca dan faham ayat tersebut, kite boleh dgr bacaan ayat2 itu.. dainey rasa dainey patut kongsi web ni dgn sahabat2 sumer..

dainey dh letak link utk web tu..

ader d list "terjemahan al-Quran" sahabat2 blh tgk web tuh.. x rugi utk kita curi ms kita utk bc cerita2 zaman nabi2 dulu.. dan kita akan tau betapa ISTIMEWA ISLAM.. betapa bersyukurnya kita dilahirkan dalam Islam.. alhamdulillah..

di samping wat keje kt opis, atau bila bosan dgn keje, singgahlah di web terjemahan ni.. ketahuilah cerita2 di sebalik keindahan bacaan ayat2 suci al- Quranulqarim.. untuk kebaikan kita semua.. InsyaAllah..

Marilah kita bersama-sama membaca dan metelaah Al-Quran di masa lapang, sambil membaca Al-Quran di dalam bahasa Arab, marilah kita sama-sama memahami maksud Al-Quran dalam bahasa Arab itu.

terima kasih kpd yg mhasilkan web ni.. terima kasih dgn terjemahan yg disediakan..
semoga Allah memberkati anda dunia dan akhirat..

2 comments:

Anonymous said...

cik dainey.., xde pun link web 2....,

daineyMasamManis said...

boleh cik dainey tau sape?? ade la link kat ctu..cik dainey selalu bukak kt situ jer.. klik kat "ALLAHUAKBAR"
nanti pilih je surah2 kat stu..
Maaf cik dainey x perasan comment ni.. maaf erk..