BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 14, 2010

:: haRgai pEluang yaNg aDa ::

***************************

andai kutahu

kapan tiba masaku
ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

aku takut
akan semua dosa dosaku
aku takut
dosa yang terus membayangiku

andai kutahu
malaikatMu kan menjemputku
izinkan aku
mengucapkan kata tobat padaMu

ampuni aku
dari segala dosa dosaku
ampuni aku
menangisku bertobat padamu

aku manusia
yang takut neraka
namun aku juga
tak pantas di surga

***************************


erm..bila dengar lagu ni terasa sebak di hati.. kadang-kadang kita alpa dengan kesenangan dan kegembiraan yg dikecapi sekarang.. bila kita berjaya kadang-kadang kita terlupa untuk bersyukur.. bukan 'lupa' tetapi kita terlalu gembira.. tapi tanpa pertolongan dariNya kita x mungkin berada di tempat kita sekarang kan.. sedangkan kesenangan dan kegembiraan serta kejayaan yg kita miliki sekarang adalah satu ujian utk kita bg menguji kita..apakah kita ingat padaNya atau tidak bila kita di situasi yg menyenangkan.. hurm.. bila kita dalam kesusahan,kita akan berdoa..berdoa..dan terus berdoa... masa tu kita merayu dan merayu kepada Pencipta Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.. tu masa dalam kesusahan kan.. Ya Allah..ampunilah hambaMu... tidak pernah terdetik di hati ini untuk melupakanMu walau sesaatpon.. (-_-)

Dia sentiasa memberi ruang & peluang kepada hambaNya.. hurm.. tapi saya kadang-kadang tidak menghargai peluang yang ada..dan kadang2 saya tidak pernah terfikir itu sebenarnya peluang dr Yang Maha Agung.. ampunkan hambaMu Ya Rahim..

Kadang-kadang bila sy dlm kesenangan dan tersenyum saya jarang menyebut Alhamdulillah.. tapi bila saya dalam kesusahan dan memerlukan pertolongan Maha Kuasa, banyak kali sy mengucapkan 'Ya Allah..harap2 sume ni setel, dpt yg terbaik, berjaya,..etc' dan 'Ya Allah..tolong laa Ya Allah' dan macam2 lg doa dan harapan serta pujian untukNya.. kadang-kadang bila dalam kesusahan sy akan menyalahkan takdir dan tidak anggap semua tu dugaan.. hurmm.. kalau la dpt undurkan balik masa2 yg lalu... Ya Allah..ampuni hambaMu Ya Allah..

Saya bersyukur kerana masih ada peluang untuk tebus balik kekilafan yg pernah sy lakukan dalam sedar mahupon tidak sedar..

apakah esok masih untuk saya??? Ya Allah.. (-_-)


semoga esok masih lagi milikku... dan untuk ibubapa,keluarga,sahabat serta saudara seagama dgn saya.. Amiiinnn..

0 comments: