BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 1, 2010

Sedih itu adalah bunga-bunga kehidupan..

Salam istimewa untuk penjejak blog cahaylidaine yang terbaca entry2 yang dah cik dainey postkan.. hari ni dah bulan Disember..bulan terakhir untuk 2010.. maknanya bulan terakhir untuk selesaikan segala kerja yang terbengkalai atau ape2 je yang nak dibuat sepanjang tahun 2010 kan.. Bulan ni juga bagi cik dainey bulan yang terakhir untuk cik dainey capai apa yang penah cik dainey impikan..

Impian.. yup..semua orang ada impian masing-masing kan..ader orang nak beli rumah,kereta,cari kerja yang gaji yang lumayan la, pastu nak dapatkan sumer yang ada dalam kepala…haha..manusia tak pernah berhenti berangan.. termasuklah cik dainey sendiri..bila bukak jer dairi, terus terpampang senarai nak dicapai tahun ni..bila tenung lama2 kat list tu..tetiba mengalir air mata plak.. ade satu angan-angan yang pernah cik dainey semat kat hati cik dainey..angan-angan tu spesel sangat.. kenangan tahun ni sama banyak sedih n gembira..ape yang cik dainey angankan tak tercapai..maybe it’s not my luck.. hurm.. nak tau kenapa bleh sampai mengalir air mata?? Huh?? Citer seday..xyah la nak diciter panjang kan.. sebab ia melibatkan perasaan.. hurm..u all mesti bley agak..pompuan kalo berseday mesti sebab cinta..kalo bukan sebab family kan.. tapi walaupon citer tu seday cik dainey xde la seday sangat mcm dulu pon.. cik dainey dah lama dah accept ape yang dah berlaku.. macam ape yang kita selalu dengar atau baca la “apa yang kita inginkan tak semestinya kita dapat”.. so dari situ la cik dainey cuba untuk jadi lebih matang.. kadang2 pengalaman lah yang banyak mengajar kita erti kehidupan sebenar.. dulu dengar orang cakap jer.. tapi bila dah merasa pahit manis nya baru kita sedar akan kebenaran pepatah tu.. ni la kehidupan bila dah dewasa..dulu masa kecik2 xder nye feeling mcm ni.. xde nyer nak nangis pasal chenta kan.. menangis pon sebab kena marah.. hahaha.. bila dah dewasa, parents dah tak marah dah.. nangis sebab lain plak.. huhu..kehidupan..kadang2 bila pikir2 balik.. kesedihan tu la yang menjadikan life kita seronok.. tak sangka..bukan setiap masa kita hepi..


Yang pergi takkan kembali..yang hidup mesti diteruskan.. yang lepas biar la lepas.. masa takkan boleh undur kan..so look forward je la.. insyaAllah kehidupan akan pasti menjadi lebih indah kalo kita sentiasa positif..kan3…hehehe.. akhiri tahun 2010 dengan hepi..yang seday tu anggap je bunga-bunga kehidupan..kan3..btol tak kawan2??? ~~(^_-)~~

0 comments: