BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 10, 2012

:: Kesenangan & Kesusahan adalah ujian dari Allah ::

Ya Allah...malu bilaku berdepan denganMu saat ku menandah tangan meminta pertolonganMu di kala aku ditimpa musibah..sedangkan aku kadang kala lupakanMu di saat aku senang.. Ya Allah.. aku mengabaikanMu di saat aku tersenyum dan ketawa.. bila musibah menimpa diri, hanya Engkau yang kuingati..
 
Terlalu jauh aku tinggalkanMu...
 
Pada ketika aku ditimpa kesusahan, aku sering berfikir Kau tidak adil..kenapa mesti aku yang mendapat kesusahan.. tetapi adakah aku sendiri adil denganMu??

Adilkah aku???? mengingatiMu hanya bila mendapat kesusahan, tetapi melupakanMu pabila aku mendapat kesenangan.. adilkah aku??? Ya Allah, aku hambaMu yang kerdil yang mudah melakukan kesilapan..kupohon padaMu Tuhan Yang Maha Agung..berilah daku petunjuk untuk kembali ke jalanMu..akanku teruskan perjuangan untuk mendapatkan cintaMu Ya Rabbi..
 
Kau berikanku kesenangan adalah untuk mengujiku..Kau juga berikanku kesusahan untuk mengujiku.. namun aku hanya mengingatiMu di saat aku dalam kesusahan.. setiap aturanmu aku abaikan.. Ya Allah..besar kesilapanku melupakanMu di ketika aku tersenyum gembira..bahagia..senang..
 
Aku sedar aku banyak mengabaikan tanggungjawabku sebagai hambaMu..

Ya Allah, layakkanlah aku untuk mendapat cintaMu yang maha agung..
 
~~(-_-)~~

0 comments: