BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 9, 2011

~ seLsema la Plakkk ~


huccchumm!!!
makk aii...x selesa nye kalo selsema..huwaaaa..hidung ketat semacam jek.. banyak sgt kot mukus.. ishh.. x selesa banget cik dainey...

tekak plak rasa gatal2..kalo leh garu-garu..haishh..kompem dok menggaru je hari ni..haha.. comey x garu-garu tekak neh?? kuang3..

x tahan sangat2 kalo dah selsema neh..tapi kan nih cik dainey terjumpa petua tuk ilangkan selsema.. haa..ni dia......

Ambil buah asam limau nipis lalu diperah ke dalam air teh (tanpa gula dan susu) yang panas/suam lalu diminum atau minumlah air rebusan pokok kadok/sirih duduk. Untuk bayi ambil tiga helai daun sirih. Sebiji limau nipis,dibelah,diperah dan ditapiskan airnya. Ramuan-ramuan air limau nipis yang bercampur daun sirih ini disapukan pada dada dan leher bayi..

mane cepat?? mam ubat or amal petua neh..hahhaa..

4 comments:

nIk nUrhasyiMah said...

make ubat ye cik dainey..jgn bia gtu jh..nati lmbat syiarrrr...huhu..cayam cik deny..

daineyMasamManis said...

bereh doh nik.. smlm mam ubat..rs lega ckit..heheh..
tayam mok nik jgk!! Nanti kto jmpo ek.. set molek~~

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan .. tengok jgn x tengok.. sila klik disini dan klik disini. Juga tutor 4 the latest read more klik disini.
Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

Fakhri Norman said...

Nice Blog..
selalu gak dgr psl limau tu, tapi tak pnh amal pun.. hehe.. sbb slalu mkn ubat je..
thanks 4 ziarah n follow my blog
http://fa3gnola88.blogspot.com/
kalau sudi nanti ziarahlah lagi.. msuk dunia avatar.. hehehe..
Erm.. kalu suka bce cerpen bleh gi sini..
http://inspirasifa3gnola.blogspot.com/